Российский химико-аналитический портал | химический анализ и аналитическая химия в фокусе внимания ::: портал химиков-аналитиков ::: выбор профессионалов |
|
ANCHEM.RU » Форумы » 1. Аналитический форум ... |
Аналітичні інформаційні системи (Теоретичні основи) >>>
|
Автор | Тема: Аналітичні інформаційні системи (Теоретичні основи) | ||
Fedorov_A.O. Пользователь Ранг: 1 |
07.12.2006 // 13:53:21
Редактировано 1 раз(а) Шановні колеги! До Вашої уваги пропонується навчальний посібник з теоретичних основ сучасної аналітичної хімії. Прошу всіх розглянути презентацію посібника, і висловити свою думку на рахунок нього. Кого зацікавить придбання книжки пишіть на мій е-mail fedorov39{coбaчkа}rambler.ru Міністерство освіти і науки України Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича А.О. Федоров Аналітичні інформаційні системи Теоретичні основи Навчальний посібник Чернівці “Рута” 2005 ББК 25.443 Ф 433 УДК 543.(08) : 681.518 Друкується за ухвалою редакційно-видавничої ради Чернівецького національного університету Імені Юрія Федьковича Федоров Анатолій Олексійович Ф 433 Аналітичні інформаційні системи (Теоретичні основи): Навчальний посібник. -Чернівці: Рута, 2005.- 585 с. У посібнику узагальнено лекційний курс з аналітичних інформаційних систем у вигляді окремих структурно-логічних блоків. Викладено теоретичні основи широкого діапазону хімічних, фізичних, фізико-хімічних і біологічних методів якісного та кількісного аналізу. Для студентів хімічних, біологічних і екологічних факультетів, хіміків, інженерів виробництва й екологічного контролю, широкого кола читачів. ББК 25.443 ISBN 966 – 568 – 767 - 0 © Федоров А.О. © ”Рута” 2005 Від автора У посібнику узагальнено навчальний матеріал лекційного курсу. Лекції з аналітичної хімії не можуть бути перенасичені деталізацією навчальної теми. Це неможливо зробити, якби лектор і поставив собі таку мету, через великий обсяг фактологічного матеріалу у підручниках, оглядах і монографіях сучасних наукових досліджень з одного боку, та ліміт лекційного часу - з другого. Автор постійно намагався вдосконалювати тексти лекцій та методологію їх передачі студентській аудиторії, врахувати всі побажання та поради колег, навчальних підручників і монографій видатних українських аналітиків – А.К. Бабко, К.Б. Яцимірського, А.Т. Пилипенко, В.А. Назаренко, І.В. П’ятницького і М.П Комаря. В кожній лекції, в залежності від обсягу програми, рівня підготовленості студентської аудиторії визначався мінімум обов’язково-го висвітлення навчального матеріалу, методологія і методи аналітичної хімії. Через це в окремих лекціях, запропонованим різним аудиторіям, мають місце незначні накладки навчального матеріалу. Перш за все – це визначення предмету та його місця в системі інших наук. Класична аналітична хімія використовує теоретичні досягнення як власних, так і різних природничих дисциплін, тому до цього часу не створено її єдиної теоретичної бази. Нині вона як природнича фундаментальна дисципліна у зв’язку з науково-технічним прогресом зазнає масштабної інтеграції, тому віддавати перевагу у її назві “хімія”, по меншій мірі, несправедливо. Досить важливо на сучасному етапі розвитку цієї науки в теоретичному плані об’єднати більшість її розділів. Уже сьогодні, хоча продовжуються жваві дискусії про це, її доцільно назвати “Аналітичні інформаційні системи” (АІС). Така назва наголошує, що головне зав-дання цієї науки – теоретичне обґрунтування та практичне використання множини засобів (фізичних, хімічних, математичних, біоло-гічних тощо), одержання аналітичної інформації (якісний, кількісний склад, будова і властивості) про матеріальні об’єкти. Природно, що таке означення потребує подальшого вдоско-налення та конкретизації. В наведеному означенні підкреслюється зв’язок цієї науки з фізикою, хімією, біологією, математикою й інформатикою. Дисципліна - аналітичні інформаційні системи розглядається не тільки як прикладна практична наука, яка має велике значення в народному господарстві суспільства, але й як інст-румент пізнання законів природи, засіб формування загальних закономірностей, загального висновку про єдність живої і неживої природи та Всесвіту взагалі. Що ж стосується методів, які входять до “обов’язкового мінімуму”, то в лекціях розглядається ( або хоча би перераховується ) суть і сфера використання найбільш важливих хімічних, фізико-хімічних і особливо фізичних методів аналізу. Незважаючи на дефіцит лекційного часу, АІС не повинні асоціюватись студентами тільки з пробірками, піпетками, бюретками та терезами, а має формуватись уява про використання складної апаратури й електроннообчислювальних машин у хімічному аналізі. Крім того, АІС, досягнувши свого розквіту, з кінця 20 століття почали інтегруватись в аналітику, основи якої теж необхідно висвітлювати в окремих лекціях основного курсу та спецкурсу “Інформаційні системи в хімічному аналізі”. Основні джерела інформації, які використовувались при підготовці до лекцій з АІС, такі: навчальна програма, підручники (нав-чальні посібники), монографії, оглядові статті або нові експери-ментальні роботи, які опубліковані в наукових журналах. Навчальна програма, затверджена міністерством, безперечно, дає деякий орієнтир при визначені обсягу матеріалу лекції. Тим не менше, потрібно пам’ятати, що вона не досить гнучка і далеко не завершений документ. Програма завжди відстає від сучасного рівня науки, у всякому разі, на 5 років, враховуючи, що на її підготовку витрачається не менше 2-3 років, тобто об’єктивно видно значне відставання від запитів практики. Крім того, в програмі, як правило, далеко не всі розділи рівноцінні, одні з них безмірно перевантажені, інші - дуже конспективні. Оглядові й експериментальні статті в наукових журналах дають найбільш повну і правильну інформацію про сучасний стан науки. Кваліфікований викладач використовує це джерело систематично. Зауважимо, що шлях від публікації в наукових журналах до лекції досить важкий. Трансформація експериментальних дослід-жень оригінального характеру у форму, яка може бути засвоєна студентами на лекції, вимагає багато затрат часу і творчих зусиль викладача. Підручники. Загально визнано, що підручників у нас поки що мало. Навіть якщо до цієї групи джерел віднести також навчальні посібники і найбільш відомі перекладні видання, то і тоді вимальовується не досить відрадна картина. Більшість таких підручників надруковано 10 -15 років тому, і вже через це не відповідають нинішньому розвитку АІС. Крім того, вони видаються досить обмеженими тиражами ( 10 -15 тис. прим.), а питома вага в них сучасних методів аналізу досить різна і не відповідає програмам наших вузів. Монографії. Вони за змістом найбільш близько підходять до сучасного рівня АІС. У монографії матеріал представлено в систематизованому і компактному вигляді. Труднощі виникають через те, що існує не одна, а досить багато монографій з відповідних методів аналізу. Але навіть в єдиній монографії її зміст значно ширший, ніж той матеріал, який може бути представлений в одній або двох лекціях – ліміт лекційного часу досить жорсткий. Найбільш складна методична і методологічна проблема - як вибрати з великого масиву інформації, представленої в монографії, лише ті питання, які обов’язково повинні бути розглянуті в лекції і які необхідно осмислити і засвоїти студентам, що не мають наміру в майбутньому вибирати вузьку спеціалізацію аналітика. Тут необхідно брати до уваги, перш за все, традиції викладання аналітичної хімії в даному вузі, які зумовлені особливостями регіону. Без сумніву, мають значення також і наукові інтереси та кваліфікація самого лектора та низка інших факторів. Демонстраційний експеримент. Про значення дослідів на лекціях написано багато. Наголосимо на тому, що в лекціях з аналітичної хімії особливе значення має техніка проведення експерименту, тому що поряд з демонстрацією будь-якого явища дослід є і де-монстрацією правильних прийомів роботи аналітика. Введення нового або вдосконалення старого обладнання дозволяє лектору дати слухачам матеріал, який раніш через труднощі або неможливості демонстрації не міг бути представленим. Отже, при виборі змісту лекції не може бути шаблону – відбір навчального матеріалу є творчим процесом, на який не може не відкласти відбиток особистість лектора, його наукові інтереси. Навіть висококваліфікований хімік, якщо його наукова робота не пов’язана з розв’язанням проблем АІС, не може забезпечити проведення лекційного курсу на належному науковому рівні, домогтись успіху в студентській аудиторії. Видатний учений хімік-аналітик, визнаний лектор І.В. П’ят-ницький при виборі змісту й обсягу матеріалу лекції наголошував, що підготовка до лекції вимагає великої творчої роботи. Досить важливо правильно визначити належний науковий рівень лекції, віднайти деяку оптимальну “золоту середину”: з одного боку зміст лекції не повинен загубитись у деталях і конкретних особливостях методу, а водночас в ній необхідно розглянути принцип, головні хімічні процеси методу та сфери його використання. Лекції з АІС повинні давати інформаційні напрямки достовірного пошуку теоре-тичних досягнень цієї фундаментальної дисципліни та їх реалізації для практичних аналітичних визначень. У посібнику зроблена спроба сформувати цілісний підхід до викладання основ хімічного аналізу у вигляді її головних підрозділів – аналітичних інформаційних систем. Такий задум має мету налагодити взаєморозуміння при розв’язуванні конкретних аналітичних проблем між висококваліфікованими аналітиками і широким загалом споживачів аналітичної інформації – хіміками, фізиками, біологами, екологами, лікарями, інженерами, технологами, економістами і юристами. Книга містить не тільки матеріал, засвоєння якого дозволяє при необхідності швидко і кваліфіковано зорієнтуватись у монографічній і спеціалізованій літературі, але й короткий огляд новітніх досягнень сучасних методів одержання інформації про хімічний склад досліджуваних аналітичних систем. З М І С Т В і д а в т о р а .................................................................................. ...................11 В с т у п ...................................................................................................................15 Р о з д і л І. Загальні проблеми аналітичних інформаційних систем.........................................…………………………17 Підрозділ 1. Предмет і задачі аналітичних інформаційних систем.............17 1.1. Загальні положення ..............................................................................17 1.2. Аналітична інформація ........................................................................18 1.3. Аналітичний процес одержання і обробки інформації......................19 1.4. Загальна схема аналітичного визначення .........................................21 1.5. Відбір представницької проби ............................................................22 1.6. Структурно - логічні блоки аналітичних інформаційних систем .........................................................................28 Підрозділ 2. Основи методів аналізу .................................................................30 2.1. Предмет і задачі курсу .....................................................................30 2.2. Сучасні напрямки розвитку аналітики.....................................31 2.3. Загальна характеристика аналітичних реакцій................................34 Підрозділ 3. Аналітичні системи, сигнали та методи ....................................42 3.1. Загальна характеристика аналітичних систем ...................................42 3.2. Аналітичні сигнали та методи ............................................................44 3.3. Чутливість і границя визначення .................................................…...51 3.4. Відтворюваність результатів аналізу..................................................52 3.5. Правильність аналізу...........................................................................53 Р о з д і л ІІ. Хімічні методи аналізу .................................................56 Підрозділ 4. Методи якісного аналізу ............................................................56 4.1. Підготовка до аналізу ..........................................................................56 4.2. Класифікація методів аналізу...............................................................57 4.3. Залежність хіміко – аналітичних властивостей іонів від їх електронної структури ....................................................59 4.4. Аналітична класифікація катіонів.......................................................66 4.5. Поділ аніонів на аналітичні групи.......................................................70 Підрозділ 5. Розчини в хімічному аналізі ........................................................71 5.1. Загальна характеристика розчинів .....................................................71 5.2. Концентрація розчинів ........................................................................72 5.3. Розчини слабких та сильних електролітів .........................................75 5.4. Активність. Коефіцієнт активності. Іонна сила розчину..................76 5.5. Неводні розчинники, їх класифікація та використання....................78 Підрозділ 6. Колоїдні системи в аналізі.............................................................81 6.1. Загальна характеристика колоїдних систем ......................................81 6.2. Використання колоїдних систем в якісному і кількісному аналізі........................................................81 6.3. Оптичні властивості колоїдних систем та методи їх одержання .......................................................................82 6.4. Міцелярна теорія будови колоїдних частинок ..................................84 6.5. Коагуляція і пептизація колоїдних систем........................................87 Р о з д і л ІІІ. Хімічна рівновага в аналізі..........................................90 Підрозділ 7. Рівновага в аналітичних системах.............................................90 7.1. Конкуруючі реакції в аналізі ..............................................................90 7.2. Кількісні характеристики рівноваг .....................................................91 7.3. Засоби керування аналітичними реакціями .......................................93 7.4. Визначення напрямку аналітичної реакції.........................................95 7.5. Шляхи підвищення чутливості аналітичних реакцій........................96 Підрозділ 8. Кислотно – основна рівновага .....................................................99 8.1. Вода як природний розчинник ...........................................................99 8.2. Хіміко-аналітичні показники води ..............................................99 8.3. Способи визначення рН середовища ................................................100 8.4. Сучасні уявлення про кислоти та основи.........................................104 8.5. Буферні системи................................................................................106 8.6. Гідроліз солей у водних розчинах ....................................................109 Підрозділ 9. Окисно-відновні процеси ……………………………………...113 9.1. Окисно – відновні реакції в методах аналізу...................................113 9.2. Окисно – відновні потенціали...........................................................115 9.3. Фактори впливу на величини окисно-відновних потенціалів........117 9.4. Напрямок і повнота протікання ОВ реакції......................................120 9.5. Незворотні і спряжені окисно – відновні реакції.............................121 Підрозділ 10. Комплексні сполуки ..................................................................124 10.1. Етапи розвитку теорії комплексних сполук ..................................124 10.2. Основні положення сучасної координаційної теорії КС...............127 10.3. Способи руйнування КС у розчині..................................................131 10.4. Фактори впливу на рівновагу комплексоутворення......................131 10.5. Характеристика рівноваги комплексоутворення у розчині..........133 10.6. Функції комплексоутворення...........................................................135 Підрозділ 11. Гетерогенні системи ..................................................................138 11.1. Загальна характеристика процесів осадження та розчинення...138 11.2. Добуток розчинності. Розчинність ................................................139 11.3. Розчинність речовин у воді ...........................................................140 11.4. Розчинність речовин в присутності солей .....................................142 11.5. Розчинність солей в присутності однойменних іонів....................142 11.6. Способи переведення важкорозчинних речовин у розчин.......144 11.7. Содовий витяг...................................................................................146 Р о з д і л IV. Методи кількісного аналізу .....................................147 Підрозділ 12. Кількісний аналіз .....................................................................147 12.1. Основи кількісного аналізу..............................................................147 12.2. Суть гравіметричних методів .........................................................149 12.3. Загальна характеристика гравіметричних методів........................150 12.4. Теорія утворення осадів ...................................................................153 12.5. Умови осадження в гравіметрії........................................................155 12.6. Причини забруднення осадів ..........................................................156 12.7. Головні операції гравіметрії ........................................................... 161 Підрозділ 13. Методи розділення і концентрування речовин.................... 164 13.1. Основні поняття................................................................................164 13.2. Класифікація методів розділення і концентрування.....................165 13.3. Екстракція в хімічному аналізі .......................................................166 13.4. Розподіл речовини між двома рідинами ....................................... 168 13.5. Кількісні характеристики екстракції ........................................... 170 13.6. Екстракція внутрішньокомплексних сполук ............................... 172 13.7. Класифікація екстракційних систем ............................................. 175 Підрозділ 14. Титриметричні методи ............................................................ 178 14.1. Суть титриметричних методів ....................................................... 178 14.2. Розрахункові формули у титриметричному аналізі..................... 178 14.3. Класифікація титриметричних методів......................................... 179 14.4. Робочі і вихідні речовини та розчини і вимоги до них................ 181 14.5. Структурно-логічна схема будь-якого титриметричного визначення........................................................... 184 Підрозділ 15. Методи кислотно-основного титрування............................. 185 15.1. Основи титриметричного методу нейтралізації ............................185 15.2. Робочі і вихідні речовини та розчини ............................................186 15.3. Криві титрування ............................................................................. 187 15.4. Формули для обчислення [H+] та рН в різні моменти титрування ............................................................. 190 15.5. Індикатори в методі нейтралізації ................................................. 193 Підрозділ 16. Методи окисно-відновного титрування................................ 197 16.1. Загальна характеристика редоксиметричних методів................. 197 16.2. Криві титрування в редоксиметрії. Індикатори............................. 200 16.3. Перманганатометрія..........................................................................203 16.4. Йодометрія. Хроматометрія ........................................................... 208 16.5. Інші методи редоксиметрії ………………………………………. 212 16.6. Переваги та недоліки деяких титриметричних методів…………215 Підрозділ 17. Титриметричні методи комплексоутворення та осадження .............................................................................. 217 17.1. Залежність стійкості комплексів від електронної конфігурації комплексоутворювача ................................................217 17.2. Залежність стійкості комплексів від хімічної природи лігандів........................................................... 221 17.3. Комплексні сполуки у титриметричному аналізі.......................... 223 17.4. Реакції осадження в титриметрії ………………………………….229 17.5. Критерії використання реакцій осадження в титриметричному аналізі ..............................................................232 Р о з д і л V. Хроматографічні методи аналізу............................234 Підрозділ 18. Основи хроматографії.............................................................. 234 18.1. Загальна характеристика хроматографії ........................................234 18.2. Класифікація методів хроматографії..............................................236 18.3. Хроматографічне розділення речовин........................................... 238 18.4. Газова хроматографія ..................................................................... 239 18.5. Хроматографічний пік і його характеристики............................. 241 18.6. Теоретичне обґрунтування хроматографії................................. .242 18.7. Хроматографічний якісний і кількісний аналіз............................ .244 18.8. Іонообмінна хроматографія..............................................................247 18.9. Інші види хроматографії ................................................................. 249 Р о з д і л VІ. Інструментальні методи аналізу...........................250 Підрозділ 19. Фізико-хімічні методи аналізу .................................................250 19.1. Загальна характеристика і сучасні вимоги ....................................250 19.2. Класифікація фізико - хімічних методів.........................................252 19.3. Основні прийоми одержання результату аналізу....................253 19.4. Чутливість та границя визначення ............................................256 19.5. Відтворюваність та правильність....................................................257 19.6. Графіки в інструментальних методах.............................................262 Підрозділ 20. Оптичні властивості аналітичних систем...........................264 20.1. Електромагнітне випромінювання…………………..................... 265 20.2. Атомні спектри………………………………………......................267 20.3. Спектральні терми…………………………………….................... 268 20.4. Інтенсивність і ширина спектральних ліній...................................272 20.5. Емісійний спектральний аналіз……………………….................274 20.6. Якісний і кількісний спектральний аналіз……………..................276 Підрозділ 21. Емісійна фотометрія полум’я ..................................................280 21.1. Суть метода емісійної полум’яної фотометрії...............................280 21.2. Процеси у полум’ї.............................................................................281 21.3. Способи визначення концентрації..................................................282 21.4. Аналітичний сигнал у полум’яній фотометрії...............................284 Підрозділ 22. Молекулярно – спектроскопічні методи аналізу..................286 22.1. Будова молекул і походження молекулярних спектрів…………286 22.2. Закон Бугера – Ламберта – Бера ....................................................289 22.3. Закон адитивності.............................................................................292 22.4. Відхилення від закону Бугера – Ламберта – Бера..........................292 22.5. Якісні і кількісні фотометричні визначення ................................294 Підрозділ 23. Атомно – абсорбційний спектральний аналіз ......................298 23.1. Теоретичні основи методу................................................................298 23.2. Абсорбційні аналітичні лінії............................................................300 23.3. Атомізація проби ..............................................................................300 23.4. Фактори впливу на результати аналізу...........................................304 23.5. Визначення концентрації речовин у розчині .................................304 23.6. Переваги атомно-абсорбційного методу аналізу ..........................306 Підрозділ 24. Рентгеноспектральні методи аналізу.....................................309 24.1. Рентгенівські спектри.......................................................................309 24.2. Поглинання рентгенівського випромінення...................................310 24.3. Рентгенівські терми ..........................................................................312 24.4. Рентгенофлуоресцентний метод аналізу.........................................313 24.5. Якісний і кількісний рентгеноспектральний аналіз.......................317 Підрозділ 25. Люмінесцентний аналіз.............................................................319 25.1. Виникнення спектрів люмінесценції..............................................319 25.2. Характеристики і закономірності люмінесценції..........................321 25.3. Залежність інтенсивності флуоресценції від концентрації...........323 25.4. Кристалофосфори. Атомна флуоресценція....................................325 25.5 Основи хемілюмінесцентного аналізу ...........................................325 25.6. Якісний і кількісний люмінесцентний аналіз.................................327 Підрозділ 26. Аналіз за спектрами комбінаційного розсіювання..........331 26.1. Спектри комбінаційного розсіювання............................................331 26.2. Теоретичні основи методу................................................................333 26.3. Експериментальні методи одержання спектрів.............................336 26.4. Якісний і кількісний аналіз .............................................................338 26.5. Переваги і недоліки методу..............................................................340 Підрозділ 27.Класичні оптичні методи аналізу..........................................343 27.1. Рефрактометрія. Показник заломлення ..........................................343 27.2. Питома і молярна рефракція ...........................................................345 27.3. Методики рефрактометричного аналізу.........................................346 27.4. Інтерферометрія................................................................................350 27.5. Нефелометрія і турбодиметрія.......................................................351 Підрозділ 28. Поляриметричний метод аналізу ……………………………354 28.1. Поляризоване світло. Оптично активні речовини ........................354 28.2. Поляриметричні прилади та методики ..........................................356 28.3. Дослідження рівноваг комплексоутворення..................................359 28.4. Поляриметричний варіант логарифмічного методу...................361 28.5. Дослідження комплексоутворення методом конкуруючих реакцій................................................................................363 Р о з д і л VII. Електрохімічні методи аналізу................................365 Підрозділ 29. Електрохімічні властивості аналітичних систем ..............365 29.1. Характеристика електрохімічних методів аналізу ......................365 29.2. Електродний потенціал. Рівняння Нернста...................................366 29.3. Реальні електродні потенціали.......................................................370 29.4. Електроди в електрохімічних методах………………………...370 29.5. Використання програмованих мікрокалькуляторів для проведення обчислень...............................................................379 Підрозділ 30. Потенціометричні методи аналізу .........................................383 30.1. Методи потенціометрії ....................................................................383 30.2. Індикаторні електроди......................................................................383 30.3. Потенціометричне титрування………………………………… 388 30.4. Прилади. Автоматичне титрування ………………………………390 Підрозділ 31. Використання електролізу в аналізі ....................................393 31.1. Основні поняття та суть електролізу ..............................................393 31.2. Електроліз водних розчинів електролітів .......................................393 31.3. Кількісні співвідношення при електролізі .....................................396 31.4. Напруга розкладу. Перенапруга ......................................................397 31.5. Розділення іонів металів електролізом ...........................................400 31.6. Густина струму при електролізі…………………………...............401 31.7. Електрогравіметричний аналіз. ……………………. .....................402 Підрозділ 32. Полярографічні методи аналізу ..............................................405 32.1. Принцип та теоретичні основи полярографії................................405 32.2. Рівняння зворотної полярографічної хвилі.....................................408 32.3. Якісний полярографічний аналіз.....................................................409 32.4. Рівняння Ільковича...........................................................................410 32.5. Кількісний полярографічний аналіз..............................................411 32.6. Електроди в полярографії.................................................................413 32.7. Диференціальна полярографія ........................................................415 32.8. Осцилографічна полярографія........................................................417 32.9. Змінострумова полярографія...........................................................418 32.10. Амальгамна полярографія з накопиченням..................................419 32.11. Інверсійна полярографія…………………………………………421 32.12. Амперометричне титрування…………………………………….421 Підрозділ 33. Кулонометричні методи аналізу.............................................426 33.1. Характеристика кулонометричного методу...................................426 33.2. Прямий кулонометричний аналіз....................................................426 33.3. Кулонометричне титрування...........................................................429 33.4. Схема та принцип роботи кулонометричного титратора............430 Підрозділ 34. Кондуктометричні методи аналізу..........................................437 34.1. Загальна характеристика кондуктометрії.......................................437 34.2. Електропровідність розчинів...........................................................438 34.3. Питома і еквівалентна електропровідність.....................................440 34.4. Пряма кондуктометрія......................................................................441 34.5. Кондуктометричне титрування .....................................................442 34.6. Високочастотне титрування…………………………………… 446 Р о з д і л VIII. Ядерно - фізичні методи аналізу…........................448 Підрозділ 35. Мас – спектрометрія................................................................. 448 35.1. Загальна характеристика метода ....................................................448 35.2. Основи мас – спектрометрії ............................................................449 35.3. Якісний мас-спектральний аналіз ...................................................452 35.4. Кількісний мас-спектральний аналіз ..............................................453 Підрозділ 36. Ядерний і електронний магнітний резонанс .....................455 36.1. Ядерний магнітний резонанс (ЯМР)...............................................455 36.2. Хімічний зсув .................................................................................457 36.3. Схема ЯМР спектрометра..............................................................458 36.4. Якісний аналіз методом ЯМР.........................................................459 36.5. Кількісний аналіз методом ЯМР.....................................................460 36.6. Електронний парамагнітний резонанс .........................................462 Підрозділ 37. Радіоактиваційний і радіометричний методи аналізу............................................................................ 464 37.1. Радіоактивність та закон радіоактивного розпаду.........................464 37.2. Типи радіоактивних перетворень…………………………………466 37.3. Радіометричні, радіохімічні та радіоактиваційні методи аналізу………………………………………………………467 37.4. Нейтронно-активаційний метод аналізу.........................................469 37.5. Метод ізотопного розведення..........................................................472 37.6. Фотоактиваційний аналіз.................................................................474 37.7. Радіометричне титрування .............................................................476 37.8. Використання ефекту Мессбауера в аналізі .................................477 Підрозділ 38. Кінетичні методи аналізу .........................................................480 38.1. Характеристика кінетичних методів аналізу.................................480 38.2. Індикаторні реакції............................................................................482 38.3. Границя чутливості кінетичних методів аналізу.........................484 38.4. Кінетичні криві................................................................................486 38.5. Експериментальні кінетичні методи...............................................487 Підрозділ 39. Термохімічні методи аналізу ...................................................491 39.1. Аналітичний сигнал – тепловий ефект реакції ..............................491 39.2. Криві термометричного титрування ...............................................495 39.3. Загальна характеристика термометричного титрування...............497 Р о з д і л ІХ. Інформаційно – хімічні методи аналізу....................499 Підрозділ 40. Хімічні сенсори..........................................................................499 40.1. Хімічні сенсори та газоаналізатори.................................................499 40.2. Електрохімічні сенсори...................................................................502 40.3. Напівпровідникові та термохімічні сенсори .................................504 40.4. Газовий термохімічний сенсор........................................................507 40.5. Оптичні хімічні сенсори...................................................................509 40.6. Принцип роботи та будова біосенсорів.........................................510 Підрозділ 41. Використання лазерної спектроскопії .................................519 41.1. Принцип роботи квантового генератора........................................519 41.2. Типи лазерів ......................................................................................520 41.3. Джерела світла для діагностики .....................................................524 41.4. Лазери у спектроскопії..................................................................... 527 41.5. Основи лазерної абсорбційної спектроскопії ..............................530 Підрозділ 42. Комп’ютери в методах аналізу .............................................534 42.1. Комп’ютер та інформація ................................................................534 42.2. Інформація аналогова і цифрова .....................................................535 42.3. Збереження інформації ....................................................................538 42.4. Комп’ютери в аналітичних приладах .............................................541 42.5. Підключення ЕОМ до приладів.......................................................543 42.6. ЕОМ керує експериментом ……………………………………….546 Підрозділ 43. Планування експерименту в аналітичних інформаційних системах............................................................548 43.1. Основи сучасних методів планування постановки експерименту.....................................................................................548 43.2. Матриця планування експерименту................................................551 43.3. Рівняння регресії та регресійний аналіз…………………………..553 43.4. Математичне планування розробки методики кінетичного визначення молібдену................................................559 Підрозділ 44. Аналітичні інформаційні системи в екології......................564 44.1. Екотоксиканти…………………………………………………… 564 44.2. Аналітичний контроль в екології…………………………………566 44.3 Характеристика технічних методів аналізу в екології…………...569 44.4. Уніфікація і стандартизація методів аналізу ………….................571 44.5. Аналітичні задачі ………………………………………………….572 Список використаної літератури ......…………………….………….577 Додаток ………………………………………………………………… 581 |
||
ANCHEM.RU Администрация Ранг: 246 |
|||
Лидия VIP Member Ранг: 436 |
07.12.2006 // 15:56:43
Я,конечно, с уважением отношусь к нашим Украинским коллегам, но все же для нашего форума родной язык русский. так что, не плохо было бы и по русски. |
||
Nebergas Пользователь Ранг: 1744 |
07.12.2006 // 16:49:57
Редактировано 1 раз(а) Текст аннотации и содержание просто взяты из макета книги - на языке оригинала. Обращение к коллегам, конечно, можно было бы наприсать и по-русски. Тепер - авторові теми: Шановний Анатоліє Олексійовичу, хотілося б поцікавитись, а чи доцільно це переіменування? Така назва “Аналітичні інформаційні системи” може стосуватись будь-чого, бо вона є надто всебічною (як колись я бачив тоненьку - сторінок на 20 - книжечку з назвою "Фізика"). Тоді як словосполучення "Аналітична хімія" має в собі всі ознаки науки - тобто наявність предмета та метода. Метод - аналіз (будьякий - мокрий, фізико-хімічний, приборний, т.і.), предмет - хімічні обїєкти (і це - найголовніше). І нихто навіть не подумає, що це може бути, наприклад, аналізом використання інформаційних джерел в Інтернеті або чимость таким подібним. А вообще-то очень хорошо, что у нас, в Украине, начинают издаваться такие книги. Замовлю обов'язково! |
||
woodpecker Пользователь Ранг: 423 |
07.12.2006 // 16:51:52
Автор рекламирует своюд книгу. Автор хохол, книга на хохляндском на русско говорящию аудиторию не расчитана. |
||
woodpecker Пользователь Ранг: 423 |
07.12.2006 // 16:54:24
Редактировано 1 раз(а) Пользователь удалил свое сообщение |
||
Nebergas Пользователь Ранг: 1744 |
07.12.2006 // 17:12:53
Редактировано 1 раз(а) woodpecker, у Вас хороший ник! И англоязычная литература не рассчитана на русскоязычного читателя, тем не менее, читают. Или это - патриотизм? |
||
Каталог ANCHEM.RU Администрация Ранг: 246 |
|
||
Вячеслав Пользователь Ранг: 1369 |
07.12.2006 // 17:52:57
Поддержу Nebergas_a: выпад на хохлов совершенно неуместен... Анатолий Алексеевич дал свой адрес, могли бы связатся и проговорить, например, об издании книги в России. Тем более, для хохлов русский не проблема, "А ось кацапам наша мова зась!", Nebergas, у нас изданы уже аналитика (полный курс, три тома теории и несколько задачников, разбито на каческтвенный, хим. методы и физхим. методы) автор Сегеда. Вижу часто в продаже.(К сожалению хорошо проработал только 1-ю книгу.) Есть учебник М.Ф.Тюлюпы "Основы АХ" , Задачник Чмиленко Ф.А. "Современная АХ" на украинском. Эти конечно изданы очень маленьким тиражем. От ХГУ уже несколько книг видел... Так что процесс идет. Анатолий Алексеевич, простите за мнение, но все таки стоит, наверное, пересмотреть название, т.к. в голове сразу же всплывает ассоциация просто с информационными системами ЭВМ. Если Вы акцентируете внимание на том, что хим.анализ - это информация, то в названии лучше сказать об этом. "АХ як засоби(способи) отримання інформації про речовину????" наприклад. |
||
Вячеслав Пользователь Ранг: 1369 |
07.12.2006 // 18:01:20
И еще, судя по оглавлению, учебник охватывает АХ довольно полно. Почему Вы не подали заявку на гриф МинОбразования? (может я плохо прочитал аннотацию и не заметил, тогда простите мне оплошность) У нас сейчас ситуация такая, что если нет грифа, то этим учебным пособием можете пользоватся только Вы. Ну еще по знакомству кому подарите. А библиотеки, на фоне всеобщего обнищания, отдают предпочтение "Грифованым" изданиям. |
||
DSP Пользователь Ранг: 352 |
07.12.2006 // 18:18:19
Редактировано 2 раз(а) Почему читают на англицком. В обширных областях знания язык стал основным дефакто и на нем публикуется 80% работ. 15 лет назад языком науки мог бы стать русский ( до 40 % публикаций), но 15 лет назад не стало СССР, так что не обломилось. Кстати книги на иностранном читать не имеет никакого смысла , идентичная информация есть и на родном языке, если это конечно русский. Для того чтобы информация была / и могла быть востребована промышленностью/ -ученые и нужны. [Другой вопрос что,в так называемой Украинской республике, впрочем как и в так называемой Российской Федерации, она скоро никому не будет нужна , разумеется при сохранении нынешних тенденций. Так что автор старался зря...] А любой abstracts любой человек поймет "без словаря" , хоть с китайского. |
||
Nebergas Пользователь Ранг: 1744 |
07.12.2006 // 20:17:36
Отнюдь, милейший DSP, отнюдь! Лет шесть-семь тому я бы с Вами согласился - "не нужна наука Украине, и никогда не понадобится"! Ан нет! Нужна оказалась, и книги начали издаваться, и копеечка на науку пошла, и гранты идут, и, что главное, дело делается. А насчет Вашего кивка с торону "так называемой Российской Федерации", Вы почитайте по форумам, на каком железе люди работают! Не за свои же они его покупают! Так что наука востребована и да пребудет таковой! Аминь! |
||
Ed VIP Member Ранг: 3346 |
07.12.2006 // 20:29:06
Полностью согласен. Только очень жаль, что те самые шесть - семь лет назад очень многие толковые ребята ушли из нее необратимо. Те, кто "сделал ноги" за бугор, те в основном работают, и неплохо. А вот те, кто ушел в бизнес, они обратно уже не вернутся... |
|
||
Ответов в этой теме: 21
|
|
ЖУРНАЛ | ЛАБОРАТОРИИ | ЛИТЕРАТУРА | ОБОРУДОВАНИЕ | РАБОТА | КАЛЕНДАРЬ | ФОРУМ |
Copyright © 2002-2022 «Аналитика-Мир профессионалов» |
Размещение рекламы / Контакты |