Российский химико-аналитический портал  химический анализ и аналитическая химия в фокусе внимания ::: портал химиков-аналитиков ::: выбор профессионалов  
карта портала ::: расширенный поиск              
 


ANCHEM.RU » Форумы » 1. Аналитический форум ...
  1. Аналитический форум | Список форумов | Войти в систему | Регистрация | Помощь | Последние темы | Поиск

Форум химиков-аналитиков, аналитическая химия и химический анализ.

Аналітичні інформаційні системи (Теоретичні основи) >>>

  Ответов в этой теме: 21
  Страница: 1 2 3
  «« назад || далее »»

[ Ответ на тему ]


Автор Тема: Аналітичні інформаційні системи (Теоретичні основи)
Fedorov_A.O.
Пользователь
Ранг: 1

07.12.2006 // 13:53:21     
Редактировано 1 раз(а)

Шановні колеги! До Вашої уваги пропонується навчальний посібник з теоретичних основ сучасної аналітичної хімії. Прошу всіх розглянути презентацію посібника, і висловити свою думку на рахунок нього. Кого зацікавить придбання книжки пишіть на мій е-mail fedorov39{coбaчkа}rambler.ru
Міністерство освіти і науки України
Чернівецький національний університет
імені Юрія Федьковича

А.О. Федоров
Аналітичні
інформаційні
системи

Теоретичні основи
Навчальний посібник
Чернівці
“Рута”
2005
ББК 25.443
Ф 433
УДК 543.(08) : 681.518
Друкується за ухвалою редакційно-видавничої ради
Чернівецького національного університету
Імені Юрія Федьковича

Федоров Анатолій Олексійович
Ф 433 Аналітичні інформаційні системи (Теоретичні основи):
Навчальний посібник. -Чернівці: Рута, 2005.- 585 с.

У посібнику узагальнено лекційний курс з аналітичних інформаційних систем у вигляді окремих структурно-логічних блоків. Викладено теоретичні основи широкого діапазону хімічних, фізичних, фізико-хімічних і біологічних методів якісного та кількісного аналізу.
Для студентів хімічних, біологічних і екологічних факультетів, хіміків, інженерів виробництва й екологічного контролю, широкого кола читачів.
ББК 25.443

ISBN 966 – 568 – 767 - 0 © Федоров А.О. © ”Рута” 2005

Від автора
У посібнику узагальнено навчальний матеріал лекційного курсу. Лекції з аналітичної хімії не можуть бути перенасичені деталізацією навчальної теми. Це неможливо зробити, якби лектор і поставив собі таку мету, через великий обсяг фактологічного матеріалу у підручниках, оглядах і монографіях сучасних наукових досліджень з одного боку, та ліміт лекційного часу - з другого.
Автор постійно намагався вдосконалювати тексти лекцій та методологію їх передачі студентській аудиторії, врахувати всі побажання та поради колег, навчальних підручників і монографій видатних українських аналітиків – А.К. Бабко, К.Б. Яцимірського, А.Т. Пилипенко, В.А. Назаренко, І.В. П’ятницького і М.П Комаря.
В кожній лекції, в залежності від обсягу програми, рівня підготовленості студентської аудиторії визначався мінімум обов’язково-го висвітлення навчального матеріалу, методологія і методи аналітичної хімії. Через це в окремих лекціях, запропонованим різним аудиторіям, мають місце незначні накладки навчального матеріалу.
Перш за все – це визначення предмету та його місця в системі інших наук. Класична аналітична хімія використовує теоретичні досягнення як власних, так і різних природничих дисциплін, тому до цього часу не створено її єдиної теоретичної бази. Нині вона як природнича фундаментальна дисципліна у зв’язку з науково-технічним прогресом зазнає масштабної інтеграції, тому віддавати перевагу у її назві “хімія”, по меншій мірі, несправедливо. Досить важливо на сучасному етапі розвитку цієї науки в теоретичному плані об’єднати більшість її розділів. Уже сьогодні, хоча продовжуються жваві дискусії про це, її доцільно назвати “Аналітичні інформаційні системи” (АІС). Така назва наголошує, що головне зав-дання цієї науки – теоретичне обґрунтування та практичне використання множини засобів (фізичних, хімічних, математичних, біоло-гічних тощо), одержання аналітичної інформації (якісний, кількісний склад, будова і властивості) про матеріальні об’єкти.
Природно, що таке означення потребує подальшого вдоско-налення та конкретизації. В наведеному означенні підкреслюється зв’язок цієї науки з фізикою, хімією, біологією, математикою й інформатикою. Дисципліна - аналітичні інформаційні системи розглядається не тільки як прикладна практична наука, яка має велике значення в народному господарстві суспільства, але й як інст-румент пізнання законів природи, засіб формування загальних закономірностей, загального висновку про єдність живої і неживої природи та Всесвіту взагалі.
Що ж стосується методів, які входять до “обов’язкового мінімуму”, то в лекціях розглядається ( або хоча би перераховується ) суть і сфера використання найбільш важливих хімічних, фізико-хімічних і особливо фізичних методів аналізу. Незважаючи на дефіцит лекційного часу, АІС не повинні асоціюватись студентами тільки з пробірками, піпетками, бюретками та терезами, а має формуватись уява про використання складної апаратури й електроннообчислювальних машин у хімічному аналізі. Крім того, АІС, досягнувши свого розквіту, з кінця 20 століття почали інтегруватись в аналітику, основи якої теж необхідно висвітлювати в окремих лекціях основного курсу та спецкурсу “Інформаційні системи в хімічному аналізі”.
Основні джерела інформації, які використовувались при підготовці до лекцій з АІС, такі: навчальна програма, підручники (нав-чальні посібники), монографії, оглядові статті або нові експери-ментальні роботи, які опубліковані в наукових журналах.
Навчальна програма, затверджена міністерством, безперечно, дає деякий орієнтир при визначені обсягу матеріалу лекції. Тим не менше, потрібно пам’ятати, що вона не досить гнучка і далеко не завершений документ. Програма завжди відстає від сучасного рівня науки, у всякому разі, на 5 років, враховуючи, що на її підготовку витрачається не менше 2-3 років, тобто об’єктивно видно значне відставання від запитів практики. Крім того, в програмі, як правило, далеко не всі розділи рівноцінні, одні з них безмірно перевантажені, інші - дуже конспективні.
Оглядові й експериментальні статті в наукових журналах дають найбільш повну і правильну інформацію про сучасний стан науки. Кваліфікований викладач використовує це джерело систематично. Зауважимо, що шлях від публікації в наукових журналах до лекції досить важкий. Трансформація експериментальних дослід-жень оригінального характеру у форму, яка може бути засвоєна студентами на лекції, вимагає багато затрат часу і творчих зусиль викладача.
Підручники. Загально визнано, що підручників у нас поки що мало. Навіть якщо до цієї групи джерел віднести також навчальні посібники і найбільш відомі перекладні видання, то і тоді вимальовується не досить відрадна картина. Більшість таких підручників надруковано 10 -15 років тому, і вже через це не відповідають нинішньому розвитку АІС. Крім того, вони видаються досить обмеженими тиражами ( 10 -15 тис. прим.), а питома вага в них сучасних методів аналізу досить різна і не відповідає програмам наших вузів.
Монографії. Вони за змістом найбільш близько підходять до сучасного рівня АІС. У монографії матеріал представлено в систематизованому і компактному вигляді. Труднощі виникають через те, що існує не одна, а досить багато монографій з відповідних методів аналізу. Але навіть в єдиній монографії її зміст значно ширший, ніж той матеріал, який може бути представлений в одній або двох лекціях – ліміт лекційного часу досить жорсткий. Найбільш складна методична і методологічна проблема - як вибрати з великого масиву інформації, представленої в монографії, лише ті питання, які обов’язково повинні бути розглянуті в лекції і які необхідно осмислити і засвоїти студентам, що не мають наміру в майбутньому вибирати вузьку спеціалізацію аналітика. Тут необхідно брати до уваги, перш за все, традиції викладання аналітичної хімії в даному вузі, які зумовлені особливостями регіону. Без сумніву, мають значення також і наукові інтереси та кваліфікація самого лектора та низка інших факторів.
Демонстраційний експеримент. Про значення дослідів на лекціях написано багато. Наголосимо на тому, що в лекціях з аналітичної хімії особливе значення має техніка проведення експерименту, тому що поряд з демонстрацією будь-якого явища дослід є і де-монстрацією правильних прийомів роботи аналітика. Введення нового або вдосконалення старого обладнання дозволяє лектору дати слухачам матеріал, який раніш через труднощі або неможливості демонстрації не міг бути представленим.
Отже, при виборі змісту лекції не може бути шаблону – відбір навчального матеріалу є творчим процесом, на який не може не відкласти відбиток особистість лектора, його наукові інтереси. Навіть висококваліфікований хімік, якщо його наукова робота не пов’язана з розв’язанням проблем АІС, не може забезпечити проведення лекційного курсу на належному науковому рівні, домогтись успіху в студентській аудиторії.
Видатний учений хімік-аналітик, визнаний лектор І.В. П’ят-ницький при виборі змісту й обсягу матеріалу лекції наголошував, що підготовка до лекції вимагає великої творчої роботи. Досить важливо правильно визначити належний науковий рівень лекції, віднайти деяку оптимальну “золоту середину”: з одного боку зміст лекції не повинен загубитись у деталях і конкретних особливостях методу, а водночас в ній необхідно розглянути принцип, головні хімічні процеси методу та сфери його використання. Лекції з АІС повинні давати інформаційні напрямки достовірного пошуку теоре-тичних досягнень цієї фундаментальної дисципліни та їх реалізації для практичних аналітичних визначень.
У посібнику зроблена спроба сформувати цілісний підхід до викладання основ хімічного аналізу у вигляді її головних підрозділів – аналітичних інформаційних систем. Такий задум має мету налагодити взаєморозуміння при розв’язуванні конкретних аналітичних проблем між висококваліфікованими аналітиками і широким загалом споживачів аналітичної інформації – хіміками, фізиками, біологами, екологами, лікарями, інженерами, технологами, економістами і юристами.
Книга містить не тільки матеріал, засвоєння якого дозволяє при необхідності швидко і кваліфіковано зорієнтуватись у монографічній і спеціалізованій літературі, але й короткий огляд новітніх досягнень сучасних методів одержання інформації про хімічний склад досліджуваних аналітичних систем.

З М І С Т

В і д а в т о р а .................................................................................. ...................11
В с т у п ...................................................................................................................15
Р о з д і л І. Загальні проблеми аналітичних інформаційних
систем.........................................…………………………17
Підрозділ 1. Предмет і задачі аналітичних інформаційних систем.............17
1.1. Загальні положення ..............................................................................17
1.2. Аналітична інформація ........................................................................18
1.3. Аналітичний процес одержання і обробки інформації......................19
1.4. Загальна схема аналітичного визначення .........................................21
1.5. Відбір представницької проби ............................................................22
1.6. Структурно - логічні блоки аналітичних
інформаційних систем .........................................................................28
Підрозділ 2. Основи методів аналізу .................................................................30
2.1. Предмет і задачі курсу .....................................................................30
2.2. Сучасні напрямки розвитку аналітики.....................................31
2.3. Загальна характеристика аналітичних реакцій................................34
Підрозділ 3. Аналітичні системи, сигнали та методи ....................................42
3.1. Загальна характеристика аналітичних систем ...................................42
3.2. Аналітичні сигнали та методи ............................................................44
3.3. Чутливість і границя визначення .................................................…...51
3.4. Відтворюваність результатів аналізу..................................................52
3.5. Правильність аналізу...........................................................................53
Р о з д і л ІІ. Хімічні методи аналізу .................................................56
Підрозділ 4. Методи якісного аналізу ............................................................56
4.1. Підготовка до аналізу ..........................................................................56
4.2. Класифікація методів аналізу...............................................................57
4.3. Залежність хіміко – аналітичних властивостей
іонів від їх електронної структури ....................................................59
4.4. Аналітична класифікація катіонів.......................................................66
4.5. Поділ аніонів на аналітичні групи.......................................................70
Підрозділ 5. Розчини в хімічному аналізі ........................................................71
5.1. Загальна характеристика розчинів .....................................................71
5.2. Концентрація розчинів ........................................................................72
5.3. Розчини слабких та сильних електролітів .........................................75
5.4. Активність. Коефіцієнт активності. Іонна сила розчину..................76
5.5. Неводні розчинники, їх класифікація та використання....................78
Підрозділ 6. Колоїдні системи в аналізі.............................................................81
6.1. Загальна характеристика колоїдних систем ......................................81
6.2. Використання колоїдних систем
в якісному і кількісному аналізі........................................................81
6.3. Оптичні властивості колоїдних систем
та методи їх одержання .......................................................................82
6.4. Міцелярна теорія будови колоїдних частинок ..................................84
6.5. Коагуляція і пептизація колоїдних систем........................................87
Р о з д і л ІІІ. Хімічна рівновага в аналізі..........................................90
Підрозділ 7. Рівновага в аналітичних системах.............................................90
7.1. Конкуруючі реакції в аналізі ..............................................................90
7.2. Кількісні характеристики рівноваг .....................................................91
7.3. Засоби керування аналітичними реакціями .......................................93
7.4. Визначення напрямку аналітичної реакції.........................................95
7.5. Шляхи підвищення чутливості аналітичних реакцій........................96
Підрозділ 8. Кислотно – основна рівновага .....................................................99
8.1. Вода як природний розчинник ...........................................................99
8.2. Хіміко-аналітичні показники води ..............................................99
8.3. Способи визначення рН середовища ................................................100
8.4. Сучасні уявлення про кислоти та основи.........................................104
8.5. Буферні системи................................................................................106
8.6. Гідроліз солей у водних розчинах ....................................................109
Підрозділ 9. Окисно-відновні процеси ……………………………………...113
9.1. Окисно – відновні реакції в методах аналізу...................................113
9.2. Окисно – відновні потенціали...........................................................115
9.3. Фактори впливу на величини окисно-відновних потенціалів........117
9.4. Напрямок і повнота протікання ОВ реакції......................................120
9.5. Незворотні і спряжені окисно – відновні реакції.............................121
Підрозділ 10. Комплексні сполуки ..................................................................124
10.1. Етапи розвитку теорії комплексних сполук ..................................124
10.2. Основні положення сучасної координаційної теорії КС...............127
10.3. Способи руйнування КС у розчині..................................................131
10.4. Фактори впливу на рівновагу комплексоутворення......................131
10.5. Характеристика рівноваги комплексоутворення у розчині..........133
10.6. Функції комплексоутворення...........................................................135
Підрозділ 11. Гетерогенні системи ..................................................................138
11.1. Загальна характеристика процесів осадження та розчинення...138
11.2. Добуток розчинності. Розчинність ................................................139
11.3. Розчинність речовин у воді ...........................................................140
11.4. Розчинність речовин в присутності солей .....................................142
11.5. Розчинність солей в присутності однойменних іонів....................142
11.6. Способи переведення важкорозчинних речовин у розчин.......144
11.7. Содовий витяг...................................................................................146
Р о з д і л IV. Методи кількісного аналізу .....................................147
Підрозділ 12. Кількісний аналіз .....................................................................147
12.1. Основи кількісного аналізу..............................................................147
12.2. Суть гравіметричних методів .........................................................149
12.3. Загальна характеристика гравіметричних методів........................150
12.4. Теорія утворення осадів ...................................................................153
12.5. Умови осадження в гравіметрії........................................................155
12.6. Причини забруднення осадів ..........................................................156
12.7. Головні операції гравіметрії ........................................................... 161
Підрозділ 13. Методи розділення і концентрування речовин.................... 164
13.1. Основні поняття................................................................................164
13.2. Класифікація методів розділення і концентрування.....................165
13.3. Екстракція в хімічному аналізі .......................................................166
13.4. Розподіл речовини між двома рідинами ....................................... 168
13.5. Кількісні характеристики екстракції ........................................... 170
13.6. Екстракція внутрішньокомплексних сполук ............................... 172
13.7. Класифікація екстракційних систем ............................................. 175
Підрозділ 14. Титриметричні методи ............................................................ 178
14.1. Суть титриметричних методів ....................................................... 178
14.2. Розрахункові формули у титриметричному аналізі..................... 178
14.3. Класифікація титриметричних методів......................................... 179
14.4. Робочі і вихідні речовини та розчини і вимоги до них................ 181
14.5. Структурно-логічна схема будь-якого
титриметричного визначення........................................................... 184
Підрозділ 15. Методи кислотно-основного титрування............................. 185
15.1. Основи титриметричного методу нейтралізації ............................185
15.2. Робочі і вихідні речовини та розчини ............................................186
15.3. Криві титрування ............................................................................. 187
15.4. Формули для обчислення [H+] та рН
в різні моменти титрування ............................................................. 190
15.5. Індикатори в методі нейтралізації ................................................. 193
Підрозділ 16. Методи окисно-відновного титрування................................ 197
16.1. Загальна характеристика редоксиметричних методів................. 197
16.2. Криві титрування в редоксиметрії. Індикатори............................. 200
16.3. Перманганатометрія..........................................................................203
16.4. Йодометрія. Хроматометрія ........................................................... 208
16.5. Інші методи редоксиметрії ………………………………………. 212
16.6. Переваги та недоліки деяких титриметричних методів…………215
Підрозділ 17. Титриметричні методи комплексоутворення
та осадження .............................................................................. 217
17.1. Залежність стійкості комплексів від електронної
конфігурації комплексоутворювача ................................................217
17.2. Залежність стійкості комплексів
від хімічної природи лігандів........................................................... 221
17.3. Комплексні сполуки у титриметричному аналізі.......................... 223
17.4. Реакції осадження в титриметрії ………………………………….229
17.5. Критерії використання реакцій осадження
в титриметричному аналізі ..............................................................232
Р о з д і л V. Хроматографічні методи аналізу............................234
Підрозділ 18. Основи хроматографії.............................................................. 234
18.1. Загальна характеристика хроматографії ........................................234
18.2. Класифікація методів хроматографії..............................................236
18.3. Хроматографічне розділення речовин........................................... 238
18.4. Газова хроматографія ..................................................................... 239
18.5. Хроматографічний пік і його характеристики............................. 241
18.6. Теоретичне обґрунтування хроматографії................................. .242
18.7. Хроматографічний якісний і кількісний аналіз............................ .244
18.8. Іонообмінна хроматографія..............................................................247
18.9. Інші види хроматографії ................................................................. 249
Р о з д і л VІ. Інструментальні методи аналізу...........................250
Підрозділ 19. Фізико-хімічні методи аналізу .................................................250
19.1. Загальна характеристика і сучасні вимоги ....................................250
19.2. Класифікація фізико - хімічних методів.........................................252
19.3. Основні прийоми одержання результату аналізу....................253
19.4. Чутливість та границя визначення ............................................256
19.5. Відтворюваність та правильність....................................................257
19.6. Графіки в інструментальних методах.............................................262
Підрозділ 20. Оптичні властивості аналітичних систем...........................264
20.1. Електромагнітне випромінювання…………………..................... 265
20.2. Атомні спектри………………………………………......................267
20.3. Спектральні терми…………………………………….................... 268
20.4. Інтенсивність і ширина спектральних ліній...................................272
20.5. Емісійний спектральний аналіз……………………….................274
20.6. Якісний і кількісний спектральний аналіз……………..................276
Підрозділ 21. Емісійна фотометрія полум’я ..................................................280
21.1. Суть метода емісійної полум’яної фотометрії...............................280
21.2. Процеси у полум’ї.............................................................................281
21.3. Способи визначення концентрації..................................................282
21.4. Аналітичний сигнал у полум’яній фотометрії...............................284
Підрозділ 22. Молекулярно – спектроскопічні методи аналізу..................286
22.1. Будова молекул і походження молекулярних спектрів…………286
22.2. Закон Бугера – Ламберта – Бера ....................................................289
22.3. Закон адитивності.............................................................................292
22.4. Відхилення від закону Бугера – Ламберта – Бера..........................292
22.5. Якісні і кількісні фотометричні визначення ................................294
Підрозділ 23. Атомно – абсорбційний спектральний аналіз ......................298
23.1. Теоретичні основи методу................................................................298
23.2. Абсорбційні аналітичні лінії............................................................300
23.3. Атомізація проби ..............................................................................300
23.4. Фактори впливу на результати аналізу...........................................304
23.5. Визначення концентрації речовин у розчині .................................304
23.6. Переваги атомно-абсорбційного методу аналізу ..........................306
Підрозділ 24. Рентгеноспектральні методи аналізу.....................................309
24.1. Рентгенівські спектри.......................................................................309
24.2. Поглинання рентгенівського випромінення...................................310
24.3. Рентгенівські терми ..........................................................................312
24.4. Рентгенофлуоресцентний метод аналізу.........................................313
24.5. Якісний і кількісний рентгеноспектральний аналіз.......................317
Підрозділ 25. Люмінесцентний аналіз.............................................................319
25.1. Виникнення спектрів люмінесценції..............................................319
25.2. Характеристики і закономірності люмінесценції..........................321
25.3. Залежність інтенсивності флуоресценції від концентрації...........323
25.4. Кристалофосфори. Атомна флуоресценція....................................325
25.5 Основи хемілюмінесцентного аналізу ...........................................325
25.6. Якісний і кількісний люмінесцентний аналіз.................................327
Підрозділ 26. Аналіз за спектрами комбінаційного розсіювання..........331
26.1. Спектри комбінаційного розсіювання............................................331
26.2. Теоретичні основи методу................................................................333
26.3. Експериментальні методи одержання спектрів.............................336
26.4. Якісний і кількісний аналіз .............................................................338
26.5. Переваги і недоліки методу..............................................................340
Підрозділ 27.Класичні оптичні методи аналізу..........................................343
27.1. Рефрактометрія. Показник заломлення ..........................................343
27.2. Питома і молярна рефракція ...........................................................345
27.3. Методики рефрактометричного аналізу.........................................346
27.4. Інтерферометрія................................................................................350
27.5. Нефелометрія і турбодиметрія.......................................................351
Підрозділ 28. Поляриметричний метод аналізу ……………………………354
28.1. Поляризоване світло. Оптично активні речовини ........................354
28.2. Поляриметричні прилади та методики ..........................................356
28.3. Дослідження рівноваг комплексоутворення..................................359
28.4. Поляриметричний варіант логарифмічного методу...................361
28.5. Дослідження комплексоутворення методом
конкуруючих реакцій................................................................................363
Р о з д і л VII. Електрохімічні методи аналізу................................365
Підрозділ 29. Електрохімічні властивості аналітичних систем ..............365
29.1. Характеристика електрохімічних методів аналізу ......................365
29.2. Електродний потенціал. Рівняння Нернста...................................366
29.3. Реальні електродні потенціали.......................................................370
29.4. Електроди в електрохімічних методах………………………...370
29.5. Використання програмованих мікрокалькуляторів
для проведення обчислень...............................................................379
Підрозділ 30. Потенціометричні методи аналізу .........................................383
30.1. Методи потенціометрії ....................................................................383
30.2. Індикаторні електроди......................................................................383
30.3. Потенціометричне титрування………………………………… 388
30.4. Прилади. Автоматичне титрування ………………………………390
Підрозділ 31. Використання електролізу в аналізі ....................................393
31.1. Основні поняття та суть електролізу ..............................................393
31.2. Електроліз водних розчинів електролітів .......................................393
31.3. Кількісні співвідношення при електролізі .....................................396
31.4. Напруга розкладу. Перенапруга ......................................................397
31.5. Розділення іонів металів електролізом ...........................................400
31.6. Густина струму при електролізі…………………………...............401
31.7. Електрогравіметричний аналіз. ……………………. .....................402
Підрозділ 32. Полярографічні методи аналізу ..............................................405
32.1. Принцип та теоретичні основи полярографії................................405
32.2. Рівняння зворотної полярографічної хвилі.....................................408
32.3. Якісний полярографічний аналіз.....................................................409
32.4. Рівняння Ільковича...........................................................................410
32.5. Кількісний полярографічний аналіз..............................................411
32.6. Електроди в полярографії.................................................................413
32.7. Диференціальна полярографія ........................................................415
32.8. Осцилографічна полярографія........................................................417
32.9. Змінострумова полярографія...........................................................418
32.10. Амальгамна полярографія з накопиченням..................................419
32.11. Інверсійна полярографія…………………………………………421
32.12. Амперометричне титрування…………………………………….421
Підрозділ 33. Кулонометричні методи аналізу.............................................426
33.1. Характеристика кулонометричного методу...................................426
33.2. Прямий кулонометричний аналіз....................................................426
33.3. Кулонометричне титрування...........................................................429
33.4. Схема та принцип роботи кулонометричного титратора............430
Підрозділ 34. Кондуктометричні методи аналізу..........................................437
34.1. Загальна характеристика кондуктометрії.......................................437
34.2. Електропровідність розчинів...........................................................438
34.3. Питома і еквівалентна електропровідність.....................................440
34.4. Пряма кондуктометрія......................................................................441
34.5. Кондуктометричне титрування .....................................................442
34.6. Високочастотне титрування…………………………………… 446
Р о з д і л VIII. Ядерно - фізичні методи аналізу…........................448
Підрозділ 35. Мас – спектрометрія................................................................. 448
35.1. Загальна характеристика метода ....................................................448
35.2. Основи мас – спектрометрії ............................................................449
35.3. Якісний мас-спектральний аналіз ...................................................452
35.4. Кількісний мас-спектральний аналіз ..............................................453
Підрозділ 36. Ядерний і електронний магнітний резонанс .....................455
36.1. Ядерний магнітний резонанс (ЯМР)...............................................455
36.2. Хімічний зсув .................................................................................457
36.3. Схема ЯМР спектрометра..............................................................458
36.4. Якісний аналіз методом ЯМР.........................................................459
36.5. Кількісний аналіз методом ЯМР.....................................................460
36.6. Електронний парамагнітний резонанс .........................................462
Підрозділ 37. Радіоактиваційний і радіометричний
методи аналізу............................................................................ 464
37.1. Радіоактивність та закон радіоактивного розпаду.........................464
37.2. Типи радіоактивних перетворень…………………………………466
37.3. Радіометричні, радіохімічні та радіоактиваційні
методи аналізу………………………………………………………467
37.4. Нейтронно-активаційний метод аналізу.........................................469
37.5. Метод ізотопного розведення..........................................................472
37.6. Фотоактиваційний аналіз.................................................................474
37.7. Радіометричне титрування .............................................................476
37.8. Використання ефекту Мессбауера в аналізі .................................477
Підрозділ 38. Кінетичні методи аналізу .........................................................480
38.1. Характеристика кінетичних методів аналізу.................................480
38.2. Індикаторні реакції............................................................................482
38.3. Границя чутливості кінетичних методів аналізу.........................484
38.4. Кінетичні криві................................................................................486
38.5. Експериментальні кінетичні методи...............................................487
Підрозділ 39. Термохімічні методи аналізу ...................................................491
39.1. Аналітичний сигнал – тепловий ефект реакції ..............................491
39.2. Криві термометричного титрування ...............................................495
39.3. Загальна характеристика термометричного титрування...............497
Р о з д і л ІХ. Інформаційно – хімічні методи аналізу....................499
Підрозділ 40. Хімічні сенсори..........................................................................499
40.1. Хімічні сенсори та газоаналізатори.................................................499
40.2. Електрохімічні сенсори...................................................................502
40.3. Напівпровідникові та термохімічні сенсори .................................504
40.4. Газовий термохімічний сенсор........................................................507
40.5. Оптичні хімічні сенсори...................................................................509
40.6. Принцип роботи та будова біосенсорів.........................................510
Підрозділ 41. Використання лазерної спектроскопії .................................519
41.1. Принцип роботи квантового генератора........................................519
41.2. Типи лазерів ......................................................................................520
41.3. Джерела світла для діагностики .....................................................524
41.4. Лазери у спектроскопії..................................................................... 527
41.5. Основи лазерної абсорбційної спектроскопії ..............................530
Підрозділ 42. Комп’ютери в методах аналізу .............................................534
42.1. Комп’ютер та інформація ................................................................534
42.2. Інформація аналогова і цифрова .....................................................535
42.3. Збереження інформації ....................................................................538
42.4. Комп’ютери в аналітичних приладах .............................................541
42.5. Підключення ЕОМ до приладів.......................................................543
42.6. ЕОМ керує експериментом ……………………………………….546
Підрозділ 43. Планування експерименту в аналітичних
інформаційних системах............................................................548
43.1. Основи сучасних методів планування постановки
експерименту.....................................................................................548
43.2. Матриця планування експерименту................................................551
43.3. Рівняння регресії та регресійний аналіз…………………………..553
43.4. Математичне планування розробки методики
кінетичного визначення молібдену................................................559
Підрозділ 44. Аналітичні інформаційні системи в екології......................564
44.1. Екотоксиканти…………………………………………………… 564
44.2. Аналітичний контроль в екології…………………………………566
44.3 Характеристика технічних методів аналізу в екології…………...569
44.4. Уніфікація і стандартизація методів аналізу ………….................571
44.5. Аналітичні задачі ………………………………………………….572
Список використаної літератури ......…………………….………….577
Додаток ………………………………………………………………… 581
ANCHEM.RU
Администрация
Ранг: 246
Лидия
VIP Member
Ранг: 436


07.12.2006 // 15:56:43     
Я,конечно, с уважением отношусь к нашим Украинским коллегам, но все же для нашего форума родной язык русский. так что, не плохо было бы и по русски.
Nebergas
Пользователь
Ранг: 1744


07.12.2006 // 16:49:57     
Редактировано 1 раз(а)


Лидия пишет:
Я,конечно, с уважением отношусь к нашим Украинским коллегам, но все же для нашего форума родной язык русский. так что, не плохо было бы и по русски.
Текст аннотации и содержание просто взяты из макета книги - на языке оригинала. Обращение к коллегам, конечно, можно было бы наприсать и по-русски.
Тепер - авторові теми: Шановний Анатоліє Олексійовичу, хотілося б поцікавитись, а чи доцільно це переіменування?

Уже сьогодні, хоча продовжуються жваві дискусії про це, її доцільно назвати “Аналітичні інформаційні системи” (АІС). Така назва наголошує, що головне зав-дання цієї науки – теоретичне обґрунтування та практичне використання множини засобів (фізичних, хімічних, математичних, біоло-гічних тощо), одержання аналітичної інформації (якісний, кількісний склад, будова і властивості) про матеріальні об’єкти.
Така назва “Аналітичні інформаційні системи” може стосуватись будь-чого, бо вона є надто всебічною (як колись я бачив тоненьку - сторінок на 20 - книжечку з назвою "Фізика"). Тоді як словосполучення "Аналітична хімія" має в собі всі ознаки науки - тобто наявність предмета та метода. Метод - аналіз (будьякий - мокрий, фізико-хімічний, приборний, т.і.), предмет - хімічні обїєкти (і це - найголовніше). І нихто навіть не подумає, що це може бути, наприклад, аналізом використання інформаційних джерел в Інтернеті або чимость таким подібним.
А вообще-то очень хорошо, что у нас, в Украине, начинают издаваться такие книги. Замовлю обов'язково!
woodpecker
Пользователь
Ранг: 423


07.12.2006 // 16:51:52     
Автор рекламирует своюд книгу. Автор хохол, книга на хохляндском на русско говорящию аудиторию не расчитана.
woodpecker
Пользователь
Ранг: 423


07.12.2006 // 16:54:24     
Редактировано 1 раз(а)

Пользователь удалил свое сообщение
Nebergas
Пользователь
Ранг: 1744


07.12.2006 // 17:12:53     
Редактировано 1 раз(а)


woodpecker пишет:
Автор рекламирует своюд книгу. Автор хохол, книга на хохляндском на русско говорящию аудиторию не расчитана.
woodpecker, у Вас хороший ник! И англоязычная литература не рассчитана на русскоязычного читателя, тем не менее, читают. Или это - патриотизм?
Каталог ANCHEM.RU
Администрация
Ранг: 246
Анализатор молока «Клевер-2» Анализатор молока «Клевер-2»
Предназначен для определения в молоке и молочных продуктах массовых долей жира, белка, сухого обезжиренного молочного остатка (СОМО), добавленной воды, а также плотности и температуры.
[ Информация из каталога оборудования ANCHEM.RU ]
Вячеслав
Пользователь
Ранг: 1369


07.12.2006 // 17:52:57     
Поддержу Nebergas_a: выпад на хохлов совершенно неуместен... Анатолий Алексеевич дал свой адрес, могли бы связатся и проговорить, например, об издании книги в России. Тем более, для хохлов русский не проблема, "А ось кацапам наша мова зась!",
Nebergas, у нас изданы уже аналитика (полный курс, три тома теории и несколько задачников, разбито на каческтвенный, хим. методы и физхим. методы) автор Сегеда. Вижу часто в продаже.(К сожалению хорошо проработал только 1-ю книгу.) Есть учебник М.Ф.Тюлюпы "Основы АХ" , Задачник Чмиленко Ф.А. "Современная АХ" на украинском. Эти конечно изданы очень маленьким тиражем. От ХГУ уже несколько книг видел... Так что процесс идет.

Анатолий Алексеевич, простите за мнение, но все таки стоит, наверное, пересмотреть название, т.к. в голове сразу же всплывает ассоциация просто с информационными системами ЭВМ. Если Вы акцентируете внимание на том, что хим.анализ - это информация, то в названии лучше сказать об этом. "АХ як засоби(способи) отримання інформації про речовину????" наприклад.
Вячеслав
Пользователь
Ранг: 1369


07.12.2006 // 18:01:20     
И еще, судя по оглавлению, учебник охватывает АХ довольно полно. Почему Вы не подали заявку на гриф МинОбразования? (может я плохо прочитал аннотацию и не заметил, тогда простите мне оплошность) У нас сейчас ситуация такая, что если нет грифа, то этим учебным пособием можете пользоватся только Вы. Ну еще по знакомству кому подарите. А библиотеки, на фоне всеобщего обнищания, отдают предпочтение "Грифованым" изданиям.
DSP
Пользователь
Ранг: 352


07.12.2006 // 18:18:19     
Редактировано 2 раз(а)


Nebergas пишет:

woodpecker пишет:
Автор рекламирует своюд книгу. Автор хохол, книга на хохляндском на русско говорящию аудиторию не расчитана.
woodpecker, у Вас хороший ник! И англоязычная литература не рассчитана на русскоязычного читателя, тем не менее, читают. Или это - патриотизм?

Почему читают на англицком. В обширных областях знания язык стал основным дефакто и на нем публикуется 80% работ. 15 лет назад языком науки мог бы стать русский ( до 40 % публикаций), но 15 лет назад не стало СССР, так что не обломилось.

Кстати книги на иностранном читать не имеет никакого смысла , идентичная информация есть и на родном языке, если это конечно русский. Для того чтобы информация была / и могла быть востребована промышленностью/ -ученые и нужны.
[Другой вопрос что,в так называемой Украинской республике, впрочем как и в так называемой Российской Федерации, она скоро никому не будет нужна , разумеется при сохранении нынешних тенденций. Так что автор старался зря...]

А любой abstracts любой человек поймет "без словаря" , хоть с китайского.
Nebergas
Пользователь
Ранг: 1744


07.12.2006 // 20:17:36     

DSP пишет:
...Другой вопрос что,в так называемой Украинской республике, впрочем как и в так называемой Российской Федерации, она скоро никому не будет нужна , разумеется при сохранении нынешних тенденций. Так что автор старался зря...
Отнюдь, милейший DSP, отнюдь! Лет шесть-семь тому я бы с Вами согласился - "не нужна наука Украине, и никогда не понадобится"! Ан нет! Нужна оказалась, и книги начали издаваться, и копеечка на науку пошла, и гранты идут, и, что главное, дело делается. А насчет Вашего кивка с торону "так называемой Российской Федерации", Вы почитайте по форумам, на каком железе люди работают! Не за свои же они его покупают! Так что наука востребована и да пребудет таковой! Аминь!
Ed
VIP Member
Ранг: 3330


07.12.2006 // 20:29:06     

Nebergas пишет:
Отнюдь, милейший DSP, отнюдь! Лет шесть-семь тому я бы с Вами согласился - "не нужна наука Украине, и никогда не понадобится"! Ан нет! Нужна оказалась, и книги начали издаваться, и копеечка на науку пошла, и гранты идут, и, что главное, дело делается. А насчет Вашего кивка с торону "так называемой Российской Федерации", Вы почитайте по форумам, на каком железе люди работают! Не за свои же они его покупают! Так что наука востребована и да пребудет таковой! Аминь!
Полностью согласен. Только очень жаль, что те самые шесть - семь лет назад очень многие толковые ребята ушли из нее необратимо. Те, кто "сделал ноги" за бугор, те в основном работают, и неплохо. А вот те, кто ушел в бизнес, они обратно уже не вернутся...

  Ответов в этой теме: 21
  Страница: 1 2 3
  «« назад || далее »»

Ответ на тему


ААС, ИСП-АЭС, ИСП-МС - прямые поставки в 2022 году

ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ ANCHEM.RU:      [ Все новости ]


ЖУРНАЛ ЛАБОРАТОРИИ ЛИТЕРАТУРА ОБОРУДОВАНИЕ РАБОТА КАЛЕНДАРЬ ФОРУМ

Copyright © 2002-2022
«Аналитика-Мир профессионалов»

Размещение рекламы / Контакты